Bierbrouwer Grolsch snijdt in organisatie

ENSCHEDE - Bierbrouwer Grolsch wil de productie- en logistieke afdelingen gaan reorganiseren. Per saldo zal dit zeventien voltijds arbeidsplaatsen kosten. Grolsch heeft de plannen vrijdag bekendgemaakt.

De herstructurering volgt op de begin maart aangekondigde reorganisatie van de commerciële en stafafdelingen. Bij die afdelingen verdwijnen veertig voltijdbanen en nog eens veertig banen worden uitbesteed. Bij Grolsch werken in totaal 750 mensen verdeeld over zevenhonderd voltijdbanen.

De bierbrouwer uit Enschede zegt door de huidige marktsituatie met een alsmaar dalende bierconsumptie gedwongen te zijn de organisatie aan te passen.

Bierconsumptie

Directeur Rob Snel: ''Grolsch is een sterk merk. Maar we hebben wel te maken met een jaarlijks dalende bierconsumptie in Nederland en een verhevigde concurrentie. Daar zullen we actief op in moeten spelen.''

Vakbond FNV Bondgenoten wil eerst nut en noodzaak van de reorganisatieplannen grondig onderzoeken en wil dat er een goed sociaal plan komt voor zowel commercie als productie en logistiek.

''Grolsch schrapt 82 functies en creëert maar 65 nieuwe. Het is maar de vraag of de huidige werknemers die nieuwe functies kunnen vervullen. Voor hen is dit echt een klap in het gezicht'', aldus bestuurder Fransien de Jong van FNV Bondgenoten.

Lees meer over:
Tip de redactie