AMSTERDAM - Mensen die een warm hart hebben voor non-profitorganisaties, maar daar niet de financiële middelen voor hebben, kunnen alsnog zorgen voor een donatie. Startup Causes lanceert een model waarbij de gebruiker zijn tijd weggeeft aan een adverteerder.

Deze laat video-advertenties zien, of laten de gebruiker een vragenlijst of een poll invullen. Het systeem, genaamd Give A Minute, zorgt er zo voor dat bedrijven voor deze actie een bedrag doneren aan het goede doel dat de gebruiker steunt. Dit kan oplopen tot vijftig dollarcent per gebruiker per advertentie-uiting.

Causes, dat mensen non-profitorganisaties laat ontdekken, geeft hiermee waarde voor zowel consument als adverteerder. De consument zorgt voor geld in het laatje en elke adverteerder kan zijn naam binden aan een goed doel.

Goede doelen-marketing

Matt Mahan van Causes stelt dat de marketinggelden voor goede doelen steeds hoger worden. Met het nieuwe advertentiesysteem wil het bedrijf daar optimaal gebruik van maken. Causes is een bedrijf van Sean Parker, de voormalige directeur van Facebook en mede-oprichter van onder andere Napster.