AMSTERDAM - Distributeur Dutch Brand Management (DBM) van het merk Björn Borg in de Benelux is nu ook eigenaar van de 31 winkels van de kledinglijn. De overname, die geen gevolgen heeft voor het personeel van de winkels, is deze week afgerond, maakte DBM woensdag bekend.

DBM koopt de Björn Borg Stores voor een onbekend bedrag van Detail Line dat afgelopen jaren franchisenemer van de winkels was. Met de winkels in eigen beheer zegt DBM veel meer greep op het merk te krijgen. Dankzij de overname groeit de omzet van DBM dit jaar naar 55 miljoen euro.

''Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag'', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

Winkels

De winkels ondergaan dit jaar een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend.

Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.