Ik heb besloten dat ons Facebookaccount aan een opknapbeurt toe is. De tekst dateert nog van februari 2009, het moment van lancering van het platform. Het beeld zelfs nog van daarvoor.

Inmiddels zijn we ouder, wijzer, leuker, knapper en dat mag de hele Facebookgemeenschap zien.
Zo’n klusje dat je even snel wilt doen.

Maar Facebook laat zich nog niet zo makkelijk lezen door mij. Al snel merk ik dat ik hier eens rustig voor moet gaan zitten. Zoals ik zelf wel eens van leden mailtjes krijg in de trant van “….toen deed ik dit en dat en toen was alles weg…” of laatst nog een oproep op ons forum “ …begrijpen jullie ook zo weinig van de website..”.

Zelfvertrouwen

Berichten die behoorlijk knagen aan je zelfvertrouwen als webbeheerder en het idee dat we een hele gebruikersvriendelijke site gemaakt hebben. Gelukkig blijkt meestal dat de persoon in kwestie, net als ik nu eigenlijk, had gehoopt na 1 minuut de site te doorgronden. Tsja…..

Facebook. Lange tijd wist ik niet wat ik er mee aan moest. Überhaupt eigenlijk niet zo met de social media. Zouden onze groepen op LinkedIn, Facebook of Hyves niet te veel de aandacht bij de eigen site weghalen? Zou de discussie niet te verspreid plaatsvinden?

Na 1,5 jaar heb ik eerder het idee dat het versterkend werkt. Potentiële nieuwe leden komen via de social media groepen met FemaleFactor in contact. De drempel is lager om eerst van de groep daar lid te worden, eens rond te kijken en dan de sprong te wagen naar onze eigen site.

Eigen profiel

Facebook. Waarom zie ik de eigen FemaleFactor groep niet als ik op mijn eigen profiel sta? Waarom kan ik content via onze site moeiteloos delen met Twitter maar komt alles voor Facebook op mijn eigen persoonlijke account terecht in plaats van in de groep?

Ik voorzie inmiddels dat het niet een middag maar twee middagen gaan worden. En de help-functie lijkt ook gemaakt om in te verdwalen. Welk lid wist er ook al weer veel van Facebook en kan ik probleemloos hiermee ‘lastigvallen’?

Diva's

Facebook. Facebook is voor zakelijk met een knipoog en voor moeders, diva’s, cowgirls en andere vrouwen. En die vrouwen wil ik graag bereiken. Vandaar deze poging. Hyves is voor iedereen geboren na 1995, LinkedIn voor iedereen voor 1985 met werkambities en Twitter volgens mij nog steeds voor een redelijk select gezelschap.

Mijn vriendinnen twitteren in ieder geval niet dus hoe social kan het zijn? Op Hyves zijn we aanwezig, op Twitter twitteren we een rondje mee, met LinkedIn is het serieus en met Facebook, tsja Facebook………zou het lukken, begin 2011 nieuwe pagina??

Anja Beerepoot is eigenaar van FemaleFactor, het platform voor females. FemaleFactor organiseert door het hele land events die aansluiten bij de moods & minds van vrouwen. FemaleFactor is ook te vinden op LinkedIn.