AMSTERDAM - Warenhuis V&D heeft goede zaken gedaan in de eerste maanden van het jaar. In de maanden mei en juni was er volgens het concern sprake van de grootste omzetgroei in de afgelopen tien jaar. Concrete cijfers hierover wilde V&D woensdag niet geven.

''We zien dat de Nederlandse markt aantrekt'', aldus een woordvoerder van het concern, dat zich baseert op cijfers van marktonderzoekers. ''V&D heeft het ten opzichte van de markt duidelijk beter gedaan.''

V&D verwacht voor het lopende gebroken boekjaar (februari-februari) een omzet van 910 miljoen euro en een bedrijfsresultaat van 30 miljoen euro, aldus de woordvoerder. ''Deze cijfers zijn gebaseerd op de eerste maanden van het jaar en dat kan natuurlijk nog beter worden.''

Media

Naar eigen zeggen heeft de restyling van de vestigingen, alsmede een tv campagne bijgedragen aan de verbeterde resultaten. V&D is sinds drie jaar bezig met het vernieuwen van de winkels om de tegenvallende resultaten een halt toe te roepen.

Evenals de succesformule, restaurantketen La Place, is de webwinkel van V&D een sterke groeier. ''Dit jaar is de omzetgroei ruim verdubbeld vergeleken met vorig jaar'', aldus het concern. De webwinkel ligt volgens V&D op koers de verwachte omzet van 100 miljoen euro binnen vier jaar na lancering te halen.