Logitech stort zich op teleconferencing

AMSTERDAM - Logitech wil LifeSize Communications, maker van videoconferentieapparatuur, overnemen voor 405 miljoen dollar. LogiTech betreedt daarmee de markt waar Cisco en Polycom heersen.

Voor Logitech is de voorgenomen aankoop een flinke stap omhoog in de highend videomarkt. Het bedrijf levert nu alleen nog webcams voor gebruik met de PC en wil met videoconferentie andere markten aanboren.

LifeSize heeft niet alleen grote bedrijven als klant, maar mikt daarnaast op het MKB en thuiswerkers. Het bedrijf claimt 9000 klanten te hebben in 80 landen.

Tandberg
Door de acquisitie komt Logitech in de markt in aanraking met Cisco en Polycom. Het wil nu samenwerken met partners die zich gespecialiseerd hebben in unified communications en VoIP om een totaalproduct aan te bieden.

Cisco roert zich ook opnieuw op deze markt met een bod van 3 miljard op Tandberg. Die acquisitie is echter nog onzeker.

Het management van LifeSize Communications in de Benelux en Frankrijk heeft zeer positief gereageerd op de overname door Logitech. Stefan van Hoof, Regional Manager Benelux & Frankrijk bij LifeSize komt met een reactie.

Verrassing
“De overname komt als een verrassing en uit zeer onverwachte hoek. We zijn erg blij met de nieuwe mogelijkheden die deze ontwikkeling met zich meebrengt. LifeSize opereert voornamelijk in de mid- en high end-markt. Logitech heeft een groot aandeel op de consumentenmarkt en de klein zakelijke markt. Samen kunnen we onze videoproducten nu aan een nog breder publiek aanbieden.”

Van Hoof vertelt verder: “Logitech maakt met de overname eigenlijk een hele logische stap. Zowel LifeSize als Logitech zijn ervan overtuigd dat audio niet zonder video kan. Non-verbale communicatie is zoveel sterker dan alleen woorden. Audioconferenties zullen in de toekomst volledig worden vervangen door videoconferenties.”

Tip de redactie