AMSTERDAM - Internetbedrijf e-PrivateOffice heeft zijn dienstverlening aan Eneco hervat. Er is nu meer duidelijkheid over achterstallige betalingen, meldt de dienstverlener.

Dat stelt directeur Reinier Muller in een nu uitgegeven verklaring. Begin deze week staakte e-PrivateOffice zijn dienstverlening aan Eneco, waardoor enkele onderdelen van het energiebedrijf zonder internet en applicaties kwamen te zitten.

e-PrivateOffice levert diensten op het gebied van hosted applicaties. Een van de klanten was Econcern, dat vorige maand failliet ging. Energiebedrijf Eneco heeft onderdelen van Econcern overgenomen.

Vordering
Door het faillissement kon e-PrivateOffice fluiten naar een openstaande vordering van 1,3 miljoen euro. De Econcern-onderdelen bleven gebruik maken van de diensten van e-PrivateOffice, terwijl de vordering van 1,3 miljoen euro nog immer openstond.

Daarop besloot directeur Reinier Muller van e-PrivateOffice de diensten aan die onderdelen van Eneco toch te staken. Daardoor konden werknemers feitelijk niet meer werken, aangezien een groot deel van de gebruikte applicaties gehost werden door e-PrivateOffice. Eerder had de ict-dienstverlener juist besloten niet de stekker eruit te trekken, in afwachting van de faillisementsprocedure.

Erkend
Volgens de nu gepubliceerde verklaring van Muller is er nu duidelijkheid over de betaling voor de levering van de diensten nadat Econcern surseillance van betaling aanvroeg, waarna Eneco delen daarvan overnam. Daarnaast is de vordering van 1,3 miljoen euro op Econcern 'erkend', zegt Muller in die verklaring.

Onduidelijk is wie die vordering nu heeft erkend. Ook zegt Muller in de verklaring niet wat de duidelijkheid over de betaling precies inhoudt. Aangenomen mag worden dat de betaling voor de diensten van e-PrivateOffice aan de onderdelen van Eneco door het energiebedrijf zelf worden gedaan. Muller was nog niet voor nader commentaar beschikbaar.