Ook de turbo-variant van de Turbo 911-reeks heeft zijn facelift gekregen. Ook hier is het credo: minder verbruik, méér vermogen.

Porsche toont op de IAA in Frankfurt de gefacelifte 911 Turbo. Vandaag worden de eerste officiële foto’s vrijgegeven. De nieuwe turbo heeft een vermogen van 500 pk; twintig meer dan voorheen.

Sport
Ook is er het optionele Sport Chrono-pakket, waarbij de transmissie zowel met flippers achter het stuur als met knoppen op het stuur kan worden bediend. Omdat er dan een launch control en een Sport-/Sport Plus-modus aanwezig is, sprint de turbo in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt dan 312 km/u.

Ten opzichte van zijn voorganger scoort de 911 Turbo een CO2-reductie van achttien procent waarmee hij op 244 gram per kilometer komt. Daarvoor zorgt voornamelijk de directe brandstofinjectie. Afhankelijk van de afstelling geeft Porsche een verbruik op van 11,4 tot 11,7 liter per 100 kilometer.

Verbruik
Bij de vorige versie was dat nog 12,5 liter per 100 km. Porsche klopt zich op de borst omdat de 911 Turbo met deze waarde in de VS precies ontkomt aan de Gas Guzzler Tax, waarmee de auto flink duurder zou worden.

Inmiddels zijn ook de Nederlandse prijzen bekend. De Coupé is er vanaf 204.900 euro en voor de Cabriolet moet u 220.250 euro bij de dealer achterlaten.