Als je een eigen zaak hebt, komen de klanten niet vanzelf naar je toe. Dat betekent dus: de weg op. Of in veel gevallen: de file in. Voortkruipen over de snelweg in plaats van snel op de plaats van bestemming te zijn kan oh zo frustrerend zijn.

Om kosten te besparen (en natuurlijk het milieu J) carpoolen mijn partner en ik altijd naar onze zakelijke afspraken. Voor ons meteen dé ideale manier bij te praten en beslissingen te nemen: de mobiele eenheid in optima forma!

Omdat we niet altijd allebei op kantoor zijn, is carpoolen voor ons dé ideale manier om te vergaderen. Zijn auto is dan ook officieel tot onze ‘boardroom’ gebombardeerd. Zoevend over Neerlands wegen kienen we onze uitgekiende marketingstrategie verder uit. Tergend langzaam voortkruipend in de zoveelste file bespreken we de dagelijkse gang van zaken binnen onze uitgeverij. Met de volgepakte wegen hebben we daar toch dan uitgebreid de tijd voor.


Route

We bespreken alvast de insteek van onze volgende afspraak. Achteraf evalueren we – graaiend in een welverdiende zak drop - hoe de afspraak is verlopen. ‘En route’ werken we ook nog wat dringende en nuttige telefoontjes af.  Ik maak ondertussen braaf een van mijn bijna beruchte actielijstjes (berucht omdat ze nogal eens de neiging hebben vrij lang te worden).

Tijdens een lekker broodje onderweg nemen we de financiële status van onze uitgeverij door, en bepalen we onze toekomstige koers. Gaan we uitbreiden, wanneer en hoe gaan we dat dan aanpakken? Dankzij een flinke dosis cafeïne in het kopje sterke espresso voor hem en de cappuccino voor mij kunnen we met een nieuwe dosis energie weer verder brainstormen. Iets waar we vroeger als collega’s al ijzersterk in waren. De een heeft een briljante inval, de ander vult deze verder aan of werkt deze uit. Met die eenheid zit het dus wel snor.

We bedenken hoe we de concurrentie een stap voor kunnen blijven, hoe we op een slimme manier nieuwe adverteerders kunnen binnenhalen en hoe we nog meer abonnees kunnen werven. Welke leuke, interessante en inspirerende artikelen gaan we in een volgende uitgave plaatsen? Gelukkig hebben we op dat vlak ideeën genoeg. En al zijn we goed op weg, we zijn nog maar net vertrokken met onze ambitieuze plannen en ideeën… 

 

Ilse de Boer is eigenaar van IDB Communicatie, directeur van de Beauty Media Group en uitgever/hoofdredacteur van Nail Design Magazine. Voor meer informatie: www.idb-communicatie.nl.