AMSTERDAM - Voor de derde maal wint Wehkamp.nl de jaarlijkse prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. Dat meldt Webwereld donderdag.

Volgens de vakjury is Wehkamp.nl toonaangevend op het gebied gebruiksvriendelijkheid. "De artikelen zijn goed vindbaar, de navigatie is goed ingedeeld, er is meestal sprake van een heldere filtering en een intuïtieve sortering. De zoekmachine is tolerant en trefzeker en leidt de gebruiker moeiteloos door de website".

Ook Ordina, betrokken bij de ontwikkeling van Wehkamp.nl, viel in de prijzen. Dit jaar is voor het eerst een prijs gegeven voor de inzet van websitebouwers.

75 duizend stemmen
Achter Wehkamp eindigden ING.nl en SNSbank.nl op plek twee en drie. De afgelopen weken werd er 75 duizend keer gestemd op vijf door de vakjury geselecteerde websites. Andere genomineerden waren Hema.nl en NS.nl.

De Usability Award wordt sinds 2000 georganiseerd door marktonderzoeksbureau MetrixLab. Eerdere winnaars van de Usability Award waren onder andere Rabobank, Philips, Funda, Postbus 51 en Nu.nl. Wehkamp won de prijs zelfs al twee maal.