Macintosh blijft kampen met recessie

MAASTRICHT - Detailhandelaar Macintosh heeft last van de economische recessie. Het bedrijf spreekt van een moeilijke retailmarkt en onthoudt zich daarom nog steeds van het geven van een prognose van de resultaten voor (de eerste helft van) 2009.

Het bedrijf, bekend van winkelketens als Dolcis, Kwantum en BelCompany, zei dinsdag dat de omzet tot en met 27 april zich in lijn met de omzet in dezelfde periode vorig jaar heeft ontwikkeld. Wel "was het omzetbeeld wisselend per sector en per winkelformule", aldus Macintosh.

Het is de eerste keer dat Macintosh een kwartaalbericht publiceert. Vergelijkbare resultaten over 2008 zijn niet gegeven. Ook de exacte behaalde omzet in dit jaar, maakte Macintosh niet bekend.

Bestedingen
Er is volgens het bedrijf nog onvoldoende zicht op de economische ontwikkelingen en de invloed daarvan op het vertrouwen en de bestedingen van consumenten. Tot nu toe zijn er geen bijzondere gebeurtenissen geweest die de financiële positie van Macintosh hebben beïnvloed. Ook hebben zich geen bijzondere transacties voorgedaan.

Het bedrijf is ervan overtuigd dat de consument zal blijven kopen bij de verschillende winkelformules van Macintosh, veelal voordeelformules zoals Scapino. "Dit geeft de consument in moeilijke tijden een stuk zekerheid, terwijl de mogelijkheid blijft om zichzelf met een betaalbare aankoop een pleizer te doen."

NUwerk

Tip de redactie