AMSTERDAM - Heineken wil koffie en thee gaan verkopen in de horeca. Hiermee zou de bierbrouwer het tanende enthousiasme voor bierdrinken in Nederland willen compenseren.

De brouwer is bezig met een uitgebreid onderzoek naar de mogelijkheid van verkoop van koffie en thee naast het gebruikelijke pilsje. Volgens de Telegraaf brengt Heineken half januari de details rond de plannen naar buiten.

Bierbrouwers zien zich genoodzaakt continu vernieuwingen te introduceren, zoals de Beertender en de Cheersch, omdat de consument steeds meer wijn is gaan drinken in plaats van bier.

Vrouwen
Heineken heeft om die reden onder meer het drankje Jillz gelanceerd, bedoeld voor de 63 procent van de vrouwen die niet van bier houdt. Met de overname van het Britse Scottish & Newcastle kreeg het het cidermerk Strongbow Gold te pakken, dat in zijn thuisland erg populair is en binnenkort de oversteek naar Nederland zal wagen. 

Ondertussen zou Heineken in het geheim een democentrum voor koffie hebben ingericht op de brouwerij in Zoeterwoude.