AMSTERDAM - Twee op de drie zakelijke mobiele bellers in Nederland weten niet wat ze per minuut betalen voor een telefoongesprek met het mobieltje. Dat blijkt uit onderzoek, in opdracht van Youfone uitgevoerd door Maurice de Hond.

Van de zakelijke bellers die wel weten wat een minuut bellen kost met de mobiele telefoon, vindt maar liefst 77 procent de prijs vrij hoog tot hoog.

Het onderzoek toont tevens aan dat 91 procent van de ondervraagden vindt dat mobiele operators moeten stoppen met het afronden van gesprekken in hele minuten. In de praktijk betalen klanten hierdoor gemiddeld 24 procent meer per uitgaand gesprek en 19 procent bij inkomende gesprekken.

Afronden
Dat afronden per seconde direct moet gebeuren, vindt 65 procent. Ze willen niet dat operators wachten tot dit wettelijk wordt opgelegd door de Europese Commissie. Uit het onderzoek blijkt ook dat 80 procent van de respondenten vindt dat de opzegtermijn van hun abonnement niet meer mag zijn dan een maand.