De volgende stap bij Tesla na de elektrische Roadster is de S - een grote sedan. Die is door de economische tegenwind uitgesteld, maar het ontwerp is al vergevorderd.

De Tesla Roadster, 's werelds eerste in serie geproduceerde sportauto, is de opmaat naar een heel assortiment elektrische auto's van het merk. De volgende stap is de S, die in Amerika 60.000 dollar moet gaan kosten. Da's flink minder dan de Roadster, die  100.000 dollar moet opbrengen.
 
Voor het ontwerp van de nieuwe Tesla is ontwerper Franz von Holzhausen van Mazda aangetokken. Bij het Amerikaanse Businessnews gaat deze foto rond waarop hij letterlijk een tipje van de sluier oplicht van de nieuwe sedan.

Concurrentie
Tesla's nieuwe ster krijgt het zwaar tussen de concurrentie die onder meer bestaat uit de Lexus GS 450h en de Mercedes E-klasse. "Maar er kan niemand op tegen de acceleratie en de extreem lage kilometerkosten," zegt Tesla-baas Elon Musk. "Onze S verplettert ze allemaal." Musk is de nieuwe CEO van Tesla en vervangt Ze'ev Drori, die door de tegenwind bij Tesla het veld heeft geruimd.

Voorlopig moeten we Musk maar op zijn woord geloven, want de S, die stond gepland voor 2010, is uitgesteld. Tot wanneer is niet duidelijk. Door de financiële crisis hebben verschillende financiers zich teruggetrokken uit Tesla en bovendien maakt de dalende olieprijs een elektrische auto minder interessant. Verder kampt Tesla met het probleem dat ook de grote fabrikanten haast maken met het ontwikkelen van elektro-modellen. De verwachting is dat we rond 2010 een vloedgolf van dat soort auto's krijgen, waarin het kleine Tesla best nog wel eens zou kunnen verdrinken.