Er is meer bekend over de Opel Insignia EcoFlex, de zuiniger gemaakte diesel die in Nederland voor een A-label gaat.

Opel heeft de 160 pk sterke 2.0 CDTi als basis genomen voor de Insignia EcoFlex, hoewel er ook een 110 of 130 pk sterke variant voorhanden was. Door de onderkant van de auto gladder te maken, zakt de cW-waarde van 0,27 naar 0,26 en dat komt mede door een dichter gemaakte grille en een met 10 mm verlaagd onderstel.

Hij heeft bovendien Michelin Primacy HP-banden. Dat moet ertoe leiden dat de CO2-uitstoot onder de 140 gram per kilometer uitkomt. Daarmee hoopt Opel in Nederland een felbegeerd A-label te bemachtigen, in de strijd om de gunst van de zakelijke rijder helpt dat veel.

CO2-uitstoot
Bij de presentatie van de Insignia EcoFlex in Parijs werd overigens de verbeterde versie van de Passat Bluemotion getoond, die een CO2-uitstoot van maar 109 gram per kilometer heeft.

Maar die auto is een stuk ingrijpender aangepakt. Zo heeft de Insignia EcoFlex geen versnellingsbak met langere overbrengingen. Opel benadrukt bovendien dat de auto nog behoorlijke prestaties levert met een 0-100-sprint van 9,5 seconden en hij haalt een top van 218. In de loop van 2009 komt de EcoFlex als sedan en als hatchback, de Sports Tourer wordt niet als zodanig leverbaar.