AMSTERDAM - De kritiek op MobileMe, een dienst van computerbedrijf Apple waarmee e-mails, agenda's en contacten draadloos gesynchroniseerd kunnen worden tussen computers en telefoons, zwelt aan.

Apple werkt momenteel aan een oplossing voor 1 procent van zijn gebruikers die bij elkaar duizenden e-mails zijn kwijtgeraakt. Die 1 procent van de gebruikers is 10 procent van zijn e-mails kwijt, laat Apple weten op een speciale website voor de problemen rond de dienst.

Het zou gaan om overstappers van de voorganger van MobileMe, de dienst .Mac. MobileMe kent zo'n 2 miljoen gebruikers,wat betekent dat 20.000 mensen hinder ondervinden van de problemen.

Tech-goeroe Walt Mossberg beschreef eerder al problemen met synchronisatie tussen computers. Aanpassingen in bijvoorbeeld agenda's werden niet, zoals beloofd door Apple, direct doorgevoerd op alle apparaten.

iDisk
Gebruikers melden ook dat de internetpagina van MobileMe traag werkt. Ook zou de online-harde schijf, iDisk, foutmeldingen geven.

Apple biedt zijn excuses aan voor de storingen. "De afgelopen weken was een hectische periode en we voelen de pijn die sommigen hebben gevoeld," aldus Apple. Het bedrijf hoopt vrijdag aanstaande alle problemen te hebben opgelost.