Ruim acht op de tien Nederlanders boeken hun hotelkamer online. Slechts 7 procent gaat nog naar een reisbureau om een hotelkamer te boeken.

Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Vakantieveilingen.nl onder duizend Nederlanders.

Steeds meer Nederlanders bezoeken een online veiling om tegen een gereduceerde prijs een hotelkamer te vinden. Opvallend is dat mannen vaker dan vrouwen hun hotel op deze manier boeken.

Ruim 80 procent bepaalt de keuze voor een hotel door online te kijken naar de prijs, ligging en de foto's. Een verzamelwebsite met diverse hotelaanbiedingen wordt aantrekkelijker gevonden dan de website van het hotel zelf.

Veel respondenten lezen recensies, omdat ze het belangrijk vinden wat anderen over het hotel te zeggen hebben.

Eén op de drie ondervraagden noemt wifi op de kamer een absolute pre. Hiermee scoort het hebben van draadloos internet even hoog als het dagelijks verschonen van de handdoeken en de aanwezigheid van een parkeerplaats.