Bijna negen op de tien Nederlanders gaan wel eens naar meerdere supermarkten vanwege prijsverschillen. Bijna zes op de tien doen dat vrijwel altijd.

Dat blijkt uit de poll op de website van ING.

Ruim vier op de tien is bereid om naar een extra supermarkt te gaan voor 10 euro korting. Bijna een kwart wil naar twee extra supermarkten gaan om dat bedrag te besparen. Ruim een op de tien is bereid om naar meer dan twee extra supermarkten te gaan.

Meer dan de helft is niet bereid om twintig minuten te rijden voor 10 euro korting. Ook is een derde niet bereid om twintig minuten langer in de rij te staan om 10 euro te besparen. Twee op de drie wil wel tien minuten lager wachten om 5 euro korting te bemachtigen.

Vier op de tien Nederlanders kiest een supermarkt op basis van prijs. Voor een op vijf is de kwaliteit doorslaggevend en voor 18 procent bepaalt de locatie de keuze voor de supermarkt. Assortiment en prettig winkelen wordt door 10 procent als hoofdreden genoemd om voor een bepaalde winkel te kiezen.

Zie: Huismerk kwart goedkoper dan A-merk