Ticketmaster en Eventim komen in het najaar met een eigen dienst, waarmee gekochte evenementkaarten kunnen worden doorverkocht. De twee kaartaanbieders willen hiermee de concurrentie aangaan met TicketSwap.

Het platform zal in samenwerking zijn met concertorganisator MOJO, dat via Ticketmaster haar concertkaarten verkoopt. Aan het AD laat MOJO weten dat bezoekers "zeker te weten binnen komen" wanneer zij kaarten aanschaffen via het nieuwe, nog naamloze platform.

De woordvoerder zegt dat de oorspronkelijke barcode van het kaartje ongeldig wordt gemaakt en dat er een nieuwe code wordt gemaakt. "Anders kan nog steeds iemand een kaartje meerdere keren verkopen, aangezien pas bij de deur de eerste barcode toegang heeft."

Dit risico bestaat wel bij gebruik van TicketSwap. Volgens MOJO komt het regelmatig voor dat mensen geweigerd worden die hun kaartje via de doorverkoopdienst hebben gekocht, omdat er dan al iemand is toegelaten met een kaartje dat dezelfde barcode bevat.

In een reactie zegt TicketSwap te staan voor een "veilige wederverkoop" en dat zij openstaan voor een samenwerking met Ticketmaster en Eventim.