Reisorganisatie 9292 gaat samenwerking aan met Warner Music

Advies- en reisorganisatie 9292 en Warner Music Benelux slaan de handen ineen. Beide partijen zijn een samenwerking aangegaan met de naam Onderweg.

"9292 verstrekt jaarlijks ruim 700 miljoen reisadviezen, daarnaast blijkt uit consumentenonderzoek dat 29% van de mensen die muziek luisteren via streamingdiensten dit in het openbaar vervoer doen", zegt Jacques Hoogesteger, Digital Marketeer bij Warner Music tegen Entertainment Business.

In de app van 9292 worden vanaf 1 juni playlists op basis van real-time data aan reizigers aangeboden. "Mede op basis van deze cijfers hebben we de handen ineengeslagen om reizen met het openbaar vervoer nog aangenamer te maken."

René van den Pas, als commercieel manager werkzaam bij 9292, hoopt dat reizigers het initiatief positief ontvangen. "Met deze pilot onderzoeken wij of muziek het reiscomfort van ov-reizigers kan vergroten. Samen met Warner Music bieden we diverse playlists onder de titel Onderweg aan en zijn we heel erg benieuwd naar de reacties van de reizigers."

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie