Veel abonnees van telecomprovider T-Mobile hebben bij de Consumentenbond geklaagd over het verdwijnen van beltegoed, omdat hun abonnementsvorm is komen te vervallen.

Dat heeft de Consumentenbond vrijdag gemeld.

Een aantal abonnees raakt opgespaard beltegoed kwijt, omdat T-Mobile is gestopt met de Flex- en Relax-abonnementen.

De provider biedt klanten ter compensatie korting aan op een abonnement met onbeperkt bellen en sms’en in Nederland. Ook zijn klanten vrij om van provider te wisselen.

Advies

Het opgespaarde beltegoed gaat hoe dan ook verloren. De Consumentenbond adviseert mensen die kunnen aantonen dat ze gedupeerd zijn, compensatie te vragen aan T-Mobile.

Ook stelt de bond dat mensen kritisch moeten kijken naar de nieuwe abonnementen. De korting is bijvoorbeeld maar twee jaar geldig.

Aanbod vereenvoudigen

T-Mobile besloot in november te stoppen de Flex- en Relax-abonnementen. De provider zegt het aanbod te willen vereenvoudigen.

Ook zijn de abonnementen verbonden met oude systemen, waardoor het op den duur problemen kan opleveren.