De Galaxy S6 Edge is net zo populair als de 'normale' Galaxy S6 waardoor Samsung kampt met een tekort.

Dat bericht de doorgaans goed ingelichte Korea Herald op basis van anonieme bronnen bij onderdelenleveranciers en binnen Samsung zelf.

De Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge gingen vrijdag in de verkoop en sindsdien is ongeveer 50 procent van de verkochte toestellen een Galaxy S6 Edge. Samsung had gerekend op zo'n 20 tot 30 procent.

De Galaxy S6 Edge is qua specificaties gelijk aan de Galaxy S6, maar heeft een scherm met gebogen randen en een aantal softwaretoevoegingen. Bovendien kost het toestel 150 euro meer dan de normale S6.

Tekort

Samsung maakte vorige week zelf al bekend dat het gebogen scherm moeilijk te maken was en dat het bedrijf met wat productieproblemen kampte. Volgens de anonieme bronnen van de Korea Herald zitten diverse providers nu al zonder Galaxy S6 Edge-modellen en zal het tekort nog wel een maand aanhouden.

De bronnen kunnen geen wereldwijde verkoopcijfers geven, maar stellen dat er in thuisland Zuid-Korea voor de lancering al 300.000 exemplaren waren besteld. Dat zijn er veel meer dan bij voorgaande modellen.

Analisten verwachten dat Samsung dit jaar een recordaantal van 55 miljoen exemplaren van zijn nieuwe vlaggenschip verkoopt.