De Franse krant Le Monde moet Real Madrid 300.000 euro schadevergoeding betalen. Dat heeft het Spaanse hooggerechtshof maandag besloten. 

Le Monde had Real in een artikel in 2006 aan dopingdokter Eufemiano Fuentes gelinkt. Eerder hadden lagere rechtbanken ook al in het voordeel van Madrid beslist.

Het dagblad schreef in december 2006 dat het handgeschreven notities van Fuentes had gezien die trainingsplannen voor Madrid en FC Barcelona bevatten. Fuentes werd daarna schuldig bevonden aan het in gevaar brengen van de gezondheid van patiënten in de wielerdopingzaak Operación Puerto.

FC Barcelona kreeg ook een schadevergoeding, maar moet het doen met slechts 15.000 euro. De Catalanen hadden een technische onvolkomenheid in hun klacht.