Henny Huisman heeft maandagavond van het televisieprogramma Radar de Loden Leeuw gekregen in de categorie irritantste bekende Nederlander in een reclame. Hij kreeg de prijs voor zijn rol in de reclame van Meubelzorg.

De zeventigjarige televisiemaker kreeg 48 procent van de stemmen en versloeg onder anderen Frank Lammers (Jumbo) en Wesley Sneijder (TOTO). In 2008 won hij de prijs ook al voor zijn rol in een reclame van de Postcodeloterij. Vorig jaar ging Martien Meiland er met de Loden Leeuw vandoor.

Maxime Meiland won deze editie de prijs voor irritantste influencer die reclame maakt en versloeg daarmee onder anderen Monica Geuze, NikkieTutorials en Lieke van Lexmond. Stemmers zouden het irritant vinden dat Meiland haar kind zo vaak inzet voor reclames.

Beveiligingsbedrijf Verisure won de prijs voor irritantste reclame. Het spotje zou taaltechnisch niet kloppen en het zou ongeëmancipeerd zijn dat een vrouw haar man op zijn werk belt om een alarmsysteem te regelen.