De tien genomineerden voor de Gouden Loeki zijn woensdagavond in het programma Tijd voor MAX bekendgemaakt. Op 3 maart wordt bekend welke van de tien spotjes tot beste reclame wordt gekroond.

De genomineerden

  • Opa en oma - McDonald's en TBWA\NEBOKO
  • Mantelzorg - Deel je zorg - ministerie van VWS en Roorda
  • Zo maken we er een mooie zomer van - Jumbo en Alfred International
  • Met Jumbo naar Super Friday van de Dutch Grand Prix - Jumbo en Alfred International
  • Buurttuin - ministerie van VWS en Open Now Amsterdam
  • Guus - Spieren voor Spieren en Wefilm
  • Dank aan de zorg - Dankaandezorg.nl en Iris Amsterdam
  • Frummel - Staatsloterij en TBWA\NEBOKO
  • #Metelkaar - Douwe Egberts en TBWA\NEBOKO
  • Goed eten is samen eten - PLUS en Wunderman Thompson

Zowel supermarktketen Jumbo als het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zijn tweemaal genomineerd met hun reclames.

Onder de genomineerden zijn veel reclames waarin de coronacrisis terugkomt. Zo heeft het virus een rol in spotjes van Dankaandezorg.nl, Douwe Egberts, PLUS, Jumbo en McDonald's.

Er kan tot en met 23 februari door het publiek gestemd worden op de beste reclame. De winnaar van de Gouden Loeki wordt op 3 maart bekendgemaakt in een uitzending van Omroep MAX op NPO1. Ook worden er dan een Zilveren en Bronzen Loeki uitgereikt.

De prijs is vernoemd naar Loeki de Leeuw, een pop die van 1972 tot en met 2004 STER-reclames onderbrak met filmpjes. De Staatsloterij, ook dit jaar weer genomineerd, won de afgelopen twee jaar met de commercials over hondje Frekkel en egel Freddie.