Paul Römer is de nieuwe directeur radio en televisie bij Talpa. Hij wordt daarmee verantwoordelijk voor alle radio- en televisiemerken van de omroep van John de Mol.

Römer was tussen 2011 en 2019 directeur van de NTR. Daarvoor werkte hij onder meer voor de TROS.

Het is niet de eerste keer dat Römer en De Mol hun krachten bundelen. Ze werkten samen aan programma's als Big Brother, Domino Day en De Grote Donor Show.

Menno Koningsberger zal als managing director marketing de marketingactiviteiten van Talpa Network coördineren.

"Menno en Paul ken ik als bekwame, bevlogen vakgenoten die de onderste steen boven halen om de klant kwaliteit te kunnen leveren", zegt De Mol in een persbericht.

"Naast een schat aan ervaring hebben ze de leiderschapskwaliteiten om organisatiebreed verbindingen te slaan en om ons product- en dienstenaanbod naar een volgend niveau te brengen", vervolgt hij.

"Ik ben blij dat Menno zijn kwaliteiten Talpa Network breed wil aanwenden en vind het erg leuk om weer met Paul samen te werken, twaalf jaar na Endemol."