Onder meer de Staatsloterij (Frekkel), Jumbo (Alles voor een geweldige Kerst bij Jumbo met Frank Lammers), PLUS (Familietradities zijn er om door te geven) en Lidl (Ga voor goud met Beau van Erven Dorens) maken met hun kerstreclame kans op de Gouden Loeki.

De commercials zitten bij de laatste tien kanshebbers op de prijs voor de beste reclame van het tv-jaar.

Naast de vier kerstreclames, dingen ook Calvé-pindakaas met de reclame over Lieke Martens, Heineken (Now You Can | Parking), McDonald's met Eerste avondje uit, de Dierenbescherming (Help ons redden) en nog eens PLUS (Goed eten is samen eten) mee naar de hoofdprijs.

Publiekskeuze belangrijk

Uiteindelijk weegt de publiekskeuze voor 50 procent in het resultaat mee. Het publiek kan al stemmen. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 24 januari bekendgemaakt.

Eerdere winnaars van de Gouden Loeki, die sinds 1995 wordt uitgereikt, zijn onder meer KNGF Geleidehonden (Pak die portemonnee), Albert Heijn (Het afscheid van filiaalmanager Van Dalen), KPN (Goeiemoggel) en Heineken (Walk-in Fridge). KLM was de eerste winnaar van de prijs.

Rolo ontving voor de iconische reclame met de olifant de Gouden Loeki Aller Tijden.