Het reclamespotje met René Froger voor Eyelove heeft maandag de Loden Leeuw gekregen. Die prijs wordt uitgereikt aan de irritantste BN'er in een commercial op televisie.

Met de woorden "de enige prijs die nog ontbrak", nam de zanger het beeldje in ontvangst in een winkel waar de brillen van Eyelove worden verkocht. Froger was betrokken bij het script van het spotje en bedacht de melodie.

Het verbaasde hem dat mensen klaagden over zijn gezang en zijn uithaal in het spotje. De zanger kan dat niet rijmen met "die zes miljoen platen" die hij eerder heeft verkocht. "Zijn de mensen doof geweest zeker", reageerde Froger. Afgelopen zaterdag kreeg de radiospot Ik ga naar Eyelove al de Loden Radioleeuw.

Verder ging de Loden Leeuw voor de irritantste reclamespot op tv naar verzekeraar ASR. Volgens de organisator van de verkiezing, het consumentenprogramma Radar, werden dit jaar per categorie ruim 31.000 stemmen uitgebracht.

Vooral de brillenreclame met Froger leidde afgelopen jaar tot veel ergernis op sociale media. De spot kreeg 70 procent van de stemmen. De zanger versloeg André Hazes jr., die reclame maakte voor Essent. Ook versloeg hij Gerard Joling, die in een spot van Lidl zit.