Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP), dat gekocht is door John de Mol, wordt door de mediamagnaat gebruikt voor een nieuwsprogramma op zijn eigen tv-zenders. Hoe de precieze invulling eruit gaat zien, is nog niet bekend.

Aan de NOS vertelt De Mol: "Het ANP is een organisatie waar 24 uur per dag, zeven dagen in de week nieuws wordt verwerkt. Wij zijn met het Talpaconcern van plan om onze kijkers en luisteraars 'twentyfour-seven' te bereiken en daar hoort ook nieuws bij."

Volgens het ANP hebben de plannen van De Mol geen invloed op de journalistieke inhoud. "Het redactiestatuut staat niet ter discussie. Onze nieuwsvoorziening blijft snel, feitelijk en onafhankelijk", stelt het persbureau. De Mol: "Dat zullen wij volledig respecteren."

Voordat De Mol het ANP overnam, was de mediamagnaat tijdenlang bezig de Telegraaf Media Groep te kopen. Talpa Network heeft met SBS6, Net5, Veronica en SBS9 vier televisiezenders tot zijn beschikking.

Ook de radiostations Radio 538, Radio Veronica, Sky Radio en Radio 10 zijn onderdeel van het netwerk, evenals de onlinediensten Juke en Kijk.