Alexander Klöpping start nieuw mediabedrijf met Ernst-Jan Pfauth

Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth starten samen een nieuw mediabedrijf, genaamd Medianieuwsbrief. De Blendle-oprichter en de uitgever van De Correspondent starten het nieuwe initiatief samen met een groepje freelance journalisten.

Volgens Klöpping en Pfauth toont Medianieuwsbrief dagelijks de belangrijkste artikelen uit de mediawereld op één enkele pagina. Elke zaterdag zal er een door Pfauth en Klöpping geschreven analyse over technologie en media verschijnen. Ook zal er elke maand een podcast over media beschikbaar zijn

Pfauth had al een wekelijkse nieuwsbrief, waarvan het aantal abonnees het afgelopen jaar met 3.500 leden groeide. "Inmiddels krijg ik van de achterban dagelijks tips voor interessante artikelen over media. Dat zijn er teveel om te plaatsen in de nieuwsbrief", stelt de uitgever in een persbericht.

"En daarom beginnen we vandaag een site met het belangrijkste Nederlandse medianieuws."

Klöpping: "Ik ben groot fan van het Amerikaanse Mediagazer: Elke Engelstalige journalist opent daar zijn of haar dag mee. Ik hoop dat de Medianieuwsbrief ook elke dag essentieel leesmateriaal wordt voor mensen die van media houden", aldus de Blendle-oprichter.

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie