Britse krant publiceert per ongeluk doodsverklaring prins Philip

De Britse krant The Daily Telegraph publiceerde woensdag per ongeluk op hun website een artikel waarin stond dat de Britse prins Philip zou zijn overleden. 

De krant verwijderde het bericht snel van hun website toen ze de fout ontdekte, maar niet snel genoeg zodat er meerdere screenshots van het artikel gemaakt konden worden.

De titel van het artikel luidde “HOLD HOLD HOLD Prince Philip, Duke of Edinburgh, dies ages XX”. Het artikel werd precies op dag dat de prins zijn laatste officiële handeling voor zijn pensioen verrichte, gepubliceerd.

Volgens een woordvoerder van The  Daily Telegraph, die zijn verontschuldigingen aanbood, onderzoekt de redactie hoe de fout gemaakt kan zijn. Buckingham Palace weigerde commentaar te geven op de fout van de krant.

Lees meer over:
Tip de redactie