
'Printoplage De Telegraaf en NRC Next hardst gedaald'
De Telegraaf en NRC Next hebben hun printoplage in het afgelopen jaar het hardst zien dalen. De Telegraaf zag een daling van 9 procent, NRC Next raakte 10 procent kwijt.
Omgerekend zijn dit veertigduizend exemplaren minder voor De Telegraaf en 2.800 minder voor NRC Next. Dat meldt Piet Bakker, mediaonderzoeker verbonden aan de Hogeschool Utrecht, dinsdag.
De cijfers gelden voor het vierde kwartaal 2015 tot en met het derde kwartaal van 2016. Gemiddeld raakten de Nederlandse dagbladen vijf procent van hun totale oplage kwijt.
NRC Handelsblad moest een verlies van 6 procent constateren. AD 5 procent. Het Financieel Dagblad bleef gelijk. Trouw daalde met 1 en de Volkskrant met 2 procent.
Eerder
- 12 mei 2015 om 09:33Grootste oplagedaling kranten sinds 2000
- 23 sep 2014 om 11:45Alle kranten dalen in oplage
- 24 sep 2013 om 09:42Betaalde oplage landelijke dagbladen blijft licht dalen
- 26 jun 2012 om 13:14Oplage kranten daalt vier procent