Uitzendingen Vierdaagse trekken gemiddeld 885.000 kijkers

De uitzendingen van de Vierdaagse in Nijmegen hebben gemiddeld 885.000 kijkers getrokken. Afgelopen week was iedere dag om 19.00 uur op NPO1 het programma Het Gevoel van de Vierdaagse te zien.

Dat blijkt zaterdag uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. Het liveverslag van de slotdag op NPO2 werd door 317.000 mensen gekeken.

Op de eerste dag van de Vierdaagse schakelden 847.000 in op NPO1. Een dag later lag dat aantal op 928.000 kijkers, om vervolgens op donderdag het hoogste aantal kijkers te noteren: 998.000 kijkers. Op vrijdag zakte de kijkcijfers in naar 769.000 kijkers.

Dat komt wellicht door de gebeurtenissen in München afgelopen vrijdagavond. Nieuwsuitzendingen deden het mede daarom goed bij de Nederlandse kijkers. Het NOS-journaal om 20.00 uur was met 1,9 miljoen kijkers het best bekeken programma.

Geen kijkers

De extra uitzending van Bestemming Witte Huis op RTL Z vanwege de speech van Donald Trump heeft op de nacht van donderdag op vrijdag geen kijkers getrokken. De toespraak van de Republikeinse presidentskandidaat werd om 4:00 uur uitgezonden.

Wel trok RTL Z een recordaantal kijkers (144.000) met een extra uitzending over het bloedbad in München.

Lees meer over:
Tip de redactie