De Volkskrant en Trouw, twee titels van uitgeverij De Persgroep, hebben hun betaalde gerichte printoplage zien stijgen.

In het derde kwartaal van 2015 steeg Trouw met 1,6 procent van 88.442 naar 89.840 ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit cijfers die Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) dinsdag heeft bekendgemaakt. De Volkskrant steeg met 0,7 procent van 221.963 naar 223.467.

De Telegraaf (457.755 naar 430.686 exemplaren), het AD (352.823 naar 340.209), NRC Handelsblad (162.049 naar 145.986) en nrc.next (36.861 naar 29.328) zien hun oplage flink dalen.

Digitaal

Met name De Volkskrant, NRC Handelsblad en De Telegraaf slaagden erin om hun digitale edities te laten groeien. Bij De Volkskrant is er zelfs sprake van een stijging van bijna twintigduizend exemplaren; bij NRC en De Telegraaf respectievelijk bijna tienduizend en vijftienduizend exemplaren. De nrc.next zag echter een daling.