Hoewel een maand geleden bekend werd gemaakt dat de stekker uit Spitsnieuws wordt getrokken, is nu duidelijk geworden dat de website verder gaat als Metro XL.

Dat meldt Spitsnieuws dinsdag.

De website blijft de blauwe kleur behouden en ook de inhoud en redactie van Spitsnieuws zal onveranderd blijven. Wel gaat Metro XL verder met een nieuw reactiesysteem.

Jongerenmerk

Eerder werd bekend dat uitgever Telegraaf Media Groep (TMG) het voornemen heeft om meer te investeren in de gratis krant MetroMetro moet nu een echt jongerenmerk worden, aldus Adformatie. De titel wil zich ook meer gaan richten op mobiele toepassingen en het openbaar vervoer. 

Daarnaast zullen de redacties van Metro en De Telegraaf nauwer gaan samenwerken. 

Herverdeling

Eerder werd al bekend dat De Telegraaf een nieuwe verdeling krijgt. Onderdelen als PrivéVrouw en Telesport zouden onafhankelijker van elkaar opereren. Om dit proces te voltooien krijgt de redactie langer de tijd, zegt De Wit.