Dj's Rabbering, Verschuuren en Beelen in Glazen Huis voor Serious Request

Radio-dj's Paul Rabbering, Domien Verschuuren en Giel Beelen zitten van 18 tot 24 december in het Glazen Huis voor de twaalfde editie van de benefietactie 3FM Serious Request.

Dat maakt radiozender 3FM dinsdag bekend. Het Glazen Huis staat dit jaar in Heerlen. 

De radiomakers zullen gedurende zeven dagen, tot kerstavond, aandacht vragen en geld inzamelen voor jongeren in oorlogsgebieden. "Vorig jaar ging het wel jeuken", zegt Beelen, die er vorig jaar niet bij was. "En nu is het ook in Limburg!"

"Het is sowieso pittig om een week niet te eten", voegt Verschuuren toe. "Maar het begon weer te kriebelen. Ik heb er heel veel zin in."

De drie dj's zaten al eerder in het Glazen Huis. Voor Verschuuren is het de tweede keer, hij deed het vorig jaar voor het eerst. Rabbering laat zich voor de derde keer opsluiten en voor Beelen is het alweer de negende editie.

Vierde dj

Tijdens de komende Serious Request is er ook ruimte voor een vierde dj. Roosmarijn Reijmer, Michiel Veenstra, Frank van der Lende, Eva Koreman en Wijnand Speelman zijn de gegadigden. Een voor een komen ze er 24 uur te zitten. Ook zij mogen dan niet eten. Zij krijgen tijdens Serious Request opdrachten om uit te voeren.

De opbrengst van de actie gaat naar miljoenen kinderen en jongeren in Syrië, Zuid-Soedan, Jemen, de Centraal-Afrikaanse Republiek en de Palestijnse gebieden. Het geld wordt aan het Rode Kruis ter beschikking gesteld. 

Video: Bekendmaking van de dj's

Haarlem

In 2014 stond het Glazen Huis in Haarlem. De actie bracht toen in totaal een recordbedrag van 12.380.438 euro op om meisjes en vrouwen te helpen die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden.

3FM begon in 2004 met de actie Serious Request. Toen werd ruim 900.000 euro opgehaald voor een mobiel ziekenhuis in Darfur. Sindsdien voerde de radiozender ieder jaar actie voor een 'stille ramp'.

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie