Zenderdirecteur Marco Louwerens van RTL Z vindt het nog te vroeg conclusies te trekken uit de eerste kijkcijfers waarmee de nieuwszender maandag begon. 

Op de eerste aflevering van de dagelijkse talkshow Van Liempt Live van Paul van Liempt stemden om 21.30 uur 17.000 kijkers af.

Het nieuwe techprogramma Bright TV om 22.30 uur trok 3.000 kijkers, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO).

'Tevreden'

''We zijn zeker tevreden met deze aftrap. De absolute cijfers zijn zoals verwacht nog laag, maar de marktaandelen in de voor Z belangrijke doelgroep, wijzen erop dat de potentiële kijkers ons nu al weten te vinden'', reageert Louwerens.

''Maar veel belangrijker na zo'n eerste avond, vind ik de buitengewoon positieve reacties op sociale media en het gevoel dat we zelf hebben na het kritisch bekijken van de programma's. Die voegen echt iets toe, zijn relevant en zitten goed in elkaar. Hopelijk gaan steeds meer kijkers dat ontdekken de komende periode."

Louwerens vindt het nog te prematuur kijkcijfers van de nieuwszender te vergelijken met de programma's die voorheen overdag op RTL 7 werden uitgezonden. Die analyse volgt over een tijdje.