Q-music krijgt een nieuw logo en een nieuwe slogan. De commerciële radiozender bestaat tien jaar en wil de komende tien jaar ingaan met een frisse blik en een nieuw uiterlijk - een modern jasje dat past bij wat de zender wil uitstralen.

Was het jarenlang "Q is good for you", vanaf 31 augustus wordt het "You make us Q". Het station wil de luisteraar - nog meer dan eerst - centraal stellen.

Algemeen directeur Robert Bernink zegt tevreden te zijn over de 'enorme groei van het marktaandeel'. "We hebben nu 2,5 jaar maand op maand groei gerealiseerd. Dat willen we graag voortzetten en dus moeten we scherp blijven.'' Bernink wil dat Q-music "binnen drie tot vijf jaar" de grootste commerciële radiozender van het land is.

Programmadirecteur Iwan Reuvekamp vindt dat Q-music altijd al een positief en vrolijk radiostation was, met een grote rol voor de luisteraar.

Waarde

"De waarde van de luisteraar schatten wij hoog in. Hun verhalen en hun leefwereld zijn belangrijk voor ons. Lekkere hits vinden wij geen vies woord. We zullen altijd positief blijven. We halen ook niet de grote dj-namen in huis, maar willen een nieuwe generatie radiomakers die met ons meegroeien.''

De luisteraar gaat er, behalve de jingles, niet zo heel erg veel van merken, zegt dj Mattie Valk. "Het is meer een gevoel. We proberen al een leuke show te maken met veel ruimte voor verhalen en grappen van luisteraars. En wie niet actief inbelt of zich meldt via sociale media, die moet er gewoon graag naar willen luisteren. En soms draaien we een plaatje dat we zelf niet zo okee vinden, maar als de mensen daar graag naar luisteren... Daar doe je het voor.''