De Persgroep mag Belgische titels onder voorwaarden aankopen

De aankoop van de Belgische tijdschriften Humo, Story, Teve-blad en Vitaya door De Persgroep is aan voorwaarden gebonden.

De Belgische Mededingingsautoriteit keurde dinsdag de aankoop in principe goed, maar koppelde er wel een aantal condities aan.

Zo mag De Persgroep onder meer de eerste drie jaar de titels niet omvormen tot kopblad, een inhoudelijk identiek tijdschrift aan een ander maar met een verschillende titel en voorpagina.

Bovendien moet De Persgroep verzekeren dat de redactionele inhoud van roddelblad Story voor minimaal 20 procent verschilt van het andere roddelblad in de stal van De Persgroep, Dag Allemaal.

Eind mei werd bekend dat Sanoma de Belgische tijdschriften van de hand deed zonder de aankoopprijs vrij te geven. De genoemde titels waren vorig jaar goed voor een omzet van circa 50 miljoen euro.

De Persgroep is in Nederland onder meer eigenaar van het AD, De Volkskrant, Trouw en Het Parool.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie