Er zijn klachten binnengekomen bij de Stichting Reclame Code over het reclamespotje van een frisdrankmerk, waarin Arie Boomsma een hoofdrol speelt. Het merk heeft de reclame daarom van de buis gehaald.

Dat meldt het AD woensdag.

Volgens een woordvoerder van de stichting gaat het om klachten vanuit de religieuze hoek. Boomsma staat aan het eind van de reclame als een Jezus-figuur op het water, dat is bij gelovige mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

Video: Arie Boomsma in reclamespotje

Fabrikant Vrumona, die het drankje produceert, zegt dat het merk inderdaad gestopt is met de commercial. Het is niet zeker of die beslissing iets met de klachten te maken heeft of dat het bedrijf van plan is om extra aandacht voor het merk te genereren.

"Het betreft een vervelende kwestie waardoor de positieve uitstraling van het merk ter discussie is komen te staan. We zoeken naar een oplossing", aldus de woordvoerster van Vrumona.