SPOT komt met ranking op basis van Twitter-berichten

Reclameorganisatie SPOT publiceert voortaan elke week een ranking van de meest populaire Nederlandse tv-programma's en zenders op basis van het aantal Twitter-berichten. 

Dat meldt onderzoeksbureau GfK, dat de lijsten maakt, woensdag.

De GfK Twitter TV Ratings laten per programma zien hoeveel mensen erover getwitterd hebben. Daaruit stelt het onderzoeksbureau twee lijsten op: de top 20 tv-programma's waarover het meest getwitterd wordt en de top 15 tv-zenders met de meeste tweets.

Volgens SPOT-directeur Michel van der Voort vormt Twitter een aanvulling op televisiekijken. "Twitter verhoogt de betrokkenheid van de tv-kijker en stimuleert discussies van tv-kijkers onderling. Met de wekelijkse rapportages wordt de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en Twitter nog inzichtelijker."

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUwerk

Tip de redactie