AD schrapt in navolging Trouw ook artikelen Perdiep Ramesar

In navolging van dagblad Trouw heeft ook het AD een streep gehaald door artikelen van de in opspraak geraakte journalist Perdiep Ramesar. 

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink van het AD bevestigt maandag een bericht hierover van NRC.

Het gaat om stukken die Ramesar tot 2007 schreef toen hij werkte voor de Haagsche Courant en later de Haagse regioredactie van het AD nadat beide kranten waren gefuseerd. De artikelen worden uit het archief gehaald en, als ze er nog op staan, ook van de site.

Trouw maakte zaterdag bekend na onderzoek 126 artikelen van Ramesar in te trekken wegens een "onverklaarbaar groot aantal niet-traceerbare bronnen". Het AD trekt nu al zijn artikelen in. Dat gebeurt zonder onderzoek en "uit voorzorg".

"Onderzoek is tijdrovend en zinloos. De betrokkene en leidinggevenden van toen werken er nu niet meer. Dus de uitkomsten zouden zonder persoonlijke gevolgen blijven", aldus Ruesink.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUwerk

Tip de redactie