De totale betaalde oplage van alle landelijke en regionale dagbladen is het tweede kwartaal van 2014 weer gedaald ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar.

Dat blijkt uit cijfers die oplage-onderzoeksinstituut HOI dinsdag heeft gepubliceerd. Zowel de landelijke, regionale en gratis kranten dalen in oplage.

De dooordeweekse editie van NRC Next heeft te maken met de grootste daling. De totale betaalde oplage was 21,6 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2013. Ook de oplages van NRC Handelsblad (-7,5 procent), Reformatorisch Dagblad (-5,8 procent) en Nederlands Dagblad (-5,1 procent) daalden flink.

De Telegraaf heeft gemiddeld nog steeds de grootste dagelijkse papieren oplage met 452.390 verkochte kranten. In het tweede kwartaal van 2013 waren dit er nog 475.339.

De papieren oplage van het Algemeen Dagblad bedroeg 349.614, tegenover 370.446 in 2013 en de Volkskrant daalde van 232.888 naar 219.303.