De verkoop van negentien titels van Sanoma aan New Skool Media is definitief goedgekeurd door de vakbonden, ondernemingsraden en licentiegevers.

Dat maakt Sanoma maandag bekend.

Alle 93 werknemers van de betrokken bladen zijn vanaf nu ook in dienst van New Skool Media. Begin juni kondigde de twee bedrijven deze overeenkomst al aan.

De negentien tijdschriften die overgaan van Sanoma naar New Skool Media zijn: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious.,Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. 

Reorganisatie

In november maakte Sanoma, onder andere de uitgever van Margriet, NU.nl en Donald Duck, bekend grondig te reorganiseren. In totaal doet de Finse uitgever afstand van 32 titels en verdwijnen er ongeveer vijfhonderd banen.

Sommige titels werden al direct ondergebracht bij Sanoma's content-marketingbedrijf Head Office. Dat betrof vooral bladen die werden gemaakt in opdracht van sportbonden; zoals hockey.nl en Paarden Sport.

Drie titels worden binnen de komende maanden samengevoegd met andere titels van Sanoma. 101 Woonideeën, More than Classic en Kinderen gaan dan op in respectievelijk vtwonen, Eigen Huis en Interieur en Ouders van Nu.

De titels waar nog over gesproken wordt, zijn de mannenbladen Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de glossy’s Grazia, Marie Claire, Beau Monde en Nouveau.