De Ster-reclames op televisie, radio en internet hebben vorig jaar 194 miljoen euro opgeleverd. Dit bedrag gaat via de mediabegroting van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW) naar de publieke omroep.

Dat maakte de Ster woensdag bekend.

In 2012 brachten de Ster-blokken op de publieke zenders nog 210 miljoen euro op. Maar de verkooporganisatie wijst erop dat er in 2013 geen grote sportevenementen waren zoals het WK voetbal of de Olympische Spelen en dat het rendement goed was.

''In 2013 zien wij dat de omzet van Ster, na correctie voor het ontbreken van grote, massaal bekeken sportevenementen, minder hard is gedaald ten opzichte van de markt'', stelt Ster-directeur Arian Buurman.

''Dat betekent niet dat we tevreden achterover kunnen leunen. Wij blijven innoveren. Onze kennis en onderzoeken gecombineerd met de prachtige, kwalitatieve programma’s van de publieke omroep bieden adverteerders toegevoegde waarde om hun doelstellingen te realiseren.''