Verhuizing levert The Hit niet meer kijkers op

The Hit heeft nog niet geprofiteerd van zijn verhuizing. De talentenjacht van RTL 5, die na één aflevering al een andere uitzenddag kreeg, trok zondagavond slechts 156.000 kijkers.

Dat blijkt maandag uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

Naar de eerste aflevering van The Hit keken vorige week maandag nog 255.000 mensen.

De talentenjacht draait om onbekende liedjesschrijvers die nummers mogen maken voor bekende artiesten als Eva Simons en Waylon. RTL verplaatste The Hit naar zondag om jonge kijkers tegemoet te komen.

Ook De Modepolitie 2.0 verhuisde van de maandag naar de zondagavond. Die verhuizing is evenmin succesvol. Naar het modeprogramma keken zondag slechts 120.000 Nederlanders, vorige week trok De Modepolitie 2.0 nog 256.000 kijkers.

Langste Dag

De Langste Dag van BNN, waarin dertig jonge soldaten D-Day herbeleven, ging zondag van start met bijna vierhonderdduizend kijkers.

Daarmee verovert het programma geen plek in de kijkcijfer top 25. Gestalkt, dat zondag terugkeerde op de buis, slaagde daar wel in. Alberto Stegeman trok 618.000 kijkers en staat daarmee op de 22e plek.

Het best bekeken programma van de zondagavond was Studio Sport Eredivisie, waarop bijna drie miljoen Nederlanders afstemden. Ook het Achtuurjournaal en Miljoenenjacht deden het goed.

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUwerk

Tip de redactie