Van der Weijden meest irritante BN'er in reclame

Maarten van der Weijden is dit jaar uitgeroepen tot meest irritante BN'er in een reclame. 

Dat werd maandag bekendgemaakt in het TROS-programma Radar.

De olympisch kampioen openwaterzwemmen kreeg de Loden Leeuw 2013 voor zijn hoogdravende acteerwerk in een spotje van verzekeraar Menzis. 

Het publiek gaf Van der Weijden een kwart van de stemmen. Daarmee liet hij Sylvie Meis (Hunkemöller, 23 procent) en Ali B (T-Mobile, 20 procent) achter zich. Van de genomineerden waren Bram Moszkowicz (Robijn) en Ronald Koeman (HAK) volgens de kijker het minst ergerlijk.

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame ging dit keer naar het modebedrijf Bonprix. In het spotje worden twee vrouwen die dezelfde kleren aan hebben boos en plegen ze vernielingen.

Daarna volgen Vanish met een nagesynchroniseerde moeder, Volkswagen met een blaffend hondje, Yoki met een boerende kat en DubbelFrisss met een vrouw die in de bus met haar hoofd bij het kruis van een mannelijke passagier belandt. Er werden 75.000 stemmen uitgebracht.

Cadeautje

In een reactie zei Van der Weijden in de uitzending: "Hulde aan alle Nederlanders. Feedback is een cadeautje. Ik hou van winnen, maar heb liever goud dan lood."

Tot de eerdere winnaars van de Loden Leeuw behoren Zalando, Hi en Specsavers. Onder de BN'ers vielen onder anderen Patricia Paay, Johan Derksen en Frans Bauer in het verleden in de prijzen.

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie