De maandelijkse Nederlandse editie van het mannenblad FHM zal niet meer verschijnen. Wel gaat de titel per 1 september verder in digitale vorm

Dat laat Towel Media Group weten aan NU.nl.

Creatief directeur Jan Heemskerk liet donderdag aan HP de Tijd weten dat zijn contract per 1 juli is beëindigd. Ook hoofdredacteur Sander Kersten en een redacteur kregen geen nieuw contract. 

Geert Doek, oprichter van Towel Media, zegt dat FHM niet helemaal verdwijnt. "In de winkels zullen jaarlijks vier FHM-specials verschijnen, zoals Buurmeisje van het Jaar en de FHM500. Daarnaast zal de redactie zich storten op de digitale editie, die hoofdzakelijk uit dezelfde rubrieken zal bestaan."

FHM gaat verder zonder hoofdredacteur, maar er is wel iemand die de verantwoording neemt voor alle content. Die taak is voor Chris Riemens.

Ontlezing

Reden voor de beëindiging van het maandelijks verschijnen van het blad is volgens Heemskerk de 'ontlezing op papier'.  "Ik zit al dertig jaar in deze wereld, dus het is niet echt een verrassing dat print terugloopt. En bij mannen nog sneller. De ontlezing op papier neemt in moordend tempo toe."

Heemskerk begon 13 jaar geleden met de Nederlandse versie van FHM.