De Telegraaf Media Groep (TMG) schrapt nog eens minstens 350 arbeidsplaatsen. 

Dat maakte het mediabedrijf donderdag bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers bekend.

De reorganisatie maakt deel uit van een nieuw besparingsprogramma ter waarde van ongeveer 50 miljoen euro, dat in de tweede helft van het jaar wordt uitgewerkt.

Die operatie komt bovenop de eerder aangekondigde reorganisatie, die ook al ten koste gaat van 350 arbeidsplaatsen.

Op dit moment kent het bedrijf 2734 werknemers. In 2012 waren dat er nog 3000.

Sky Radio

Interim-topman Cees van Steijn zei dat de reorganisatie binnen alle sectoren van het bedrijf zal plaatsvinden, ook bij de centrale staven, maar niet bij Sky Radio en uitgever van puzzeltijdschriften Keesing. "Ze zijn echt gerelateerd aan het vereenvoudigen van de organisatie", aldus Van Steijn.

De tijdelijke bestuursvoorzitter gaf in juni al aan de organisatie van TMG te willen vereenvoudigen. Het bedrijf gaat zich vooral richten op de belangrijkste merken, zoals De Telegraaf en Sky Radio.

Hoeveel plekken er worden geschrapt op de redactie van De Telegraaf is nog niet duidelijk. De nieuwe reorganisatie zal eind volgend jaar waarschijnlijk zijn uitgevoerd.