De hoogste baas van de Turkse Dogus Uitgeef Groep heeft excuses aangeboden voor de slechte berichtgeving van de grote Dogus-zender NTV over de onlusten in het land.

Halk TV, Ulusal TV en twee andere zenders worden beschuldigd van het in gevaar brengen van de intellectuele en morele ontwikkeling van jongeren.

Dit heeft de krant Hürriyet woensdag gemeld. Halk TV is een van de weinige tv-stations die uitgebreid live verslag doen van de protestbeweging tegen de autoritaire regeerstijl van premier Recep Tayyip Erdogan.

Groeiende populariteit

Het heeft voor een groeiende populariteit van de zender gezorgd.

De tv-zender heeft al eerder een waarschuwing gekregen over een filmpje waarin premier Erdogan zou worden vernederd. Het is bekend dat Halk TV vroeger is gefinancierd door de Republikeinse Volkspartij (CHP), de grootste oppositiepartij.